Όσοι ασχολούνται με τον χώρο του management θα έχουν ακούσει για τα KPIs.

Είναι ένας πολύ χρήσιμος τρόπος να βλέπουμε την «υγεία» της ομάδας μας, την πορεία της ομάδας / οργανισμού μας και να βλέπουμε προβλήματα και ευκαιρίες!

Τι είναι τα KPIs;

Ο όρος «KPI» είναι ακρονύμιο του Key Performance Indicator και είναι ένας δείκτης όπου μας δείχνει κάποια ποσοτικά δεδομένα που ορίζουμε εμείς.

Έτσι, μπορούμε να δούμε σε τι σημείο είναι οι πωλήσεις μας ή η ομάδα marketing μας.

Ένα KPI θα μπορούσε να είναι οι ακόλουθοι μας στο Instagram για την ομάδα marketing ή οι συναντήσεις που έγιναν με πιθανούς πελάτες για την ομάδα πωλήσεων.

Πως μπορώ να δουλέψω με αυτά

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι ώστε να δουλέψουμε με τα KPIs, όμως πρέπει να βρούμε έναν τρόπο που είναι αποτελεσματικός και βολεύει τους συνεργάτες μας.

Κάποια σημαντικά βήματα που πρέπει να κάνουμε είναι τα εξής:

1) Όρισε τα KPIs που χρειάζεσαι

Το πρώτο βήμα είναι να ορίσουμε τι θέλουμε να μετράμε για κάθε δραστηριότητα της ομάδας / οργανισμού.

Για παράδειγμα για την ομάδα πωλήσεων μπορεί να μην μας ενδιαφέρει πόσες συναντήσεις έγιναν αλλά το πόσες συμφωνίες έκλεισαν.

Αντίστοιχα για την ομάδα του marketing μπορεί να μην μας ενδιαφέρουν τα Facebook page likes αλλά το engagement με τους χρήστες (reach).

2) Που πάμε χωρίς στόχους; (Προαιρετικό)

Αυτό το βήμα είναι προαιρετικό αλλά πιστεύω πως είναι σημαντικό.

Πρέπει να έχουμε κάτι να μας οδηγεί, να έχουμε κάποιους στόχους για να βλέπουμε την πορεία μας και αντίστοιχα να δημιουργεί ένα κλίμα επιτυχίας στην ομάδα αν τους πετύχουμε.

Επομένως, αν επιλέξεις να κάνεις αυτό το βήμα, τότε όρισε στόχους για το κάθε KPI!

Αν το KPI είναι τα Facebook Page Likes, τότε όρισε στόχους για αυτό. Την 1η εβδομάδα θέλουμε να έχουμε πετύχει 300 likes, την επόμενη 350.

Καλό θα ήταν να συνεργαστείς με τα άτομα που θα πρέπει να πετύχουν αυτούς τους στόχους, ώστε να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους.

3) Που θα κρατάς το αρχείο;

Είναι σημαντικό να έχουμε κάπου ένα μέρος εμείς και οι συνεργάτες μας όπου όλα αυτά τα δεδομένα θα είναι εύκολα προσβάσιμα.

Είναι καλό να ορίσουμε εξ’ αρχής το κάθε πότε θα ελέγχουμε τα KPIs. Αν μιλάμε για μια επιχείρηση που καθημερινά τρέχουν πολλά operations τότε ίσως να βολεύει η καθημερινή ανανέωση των KPIs.

Αν μιλάμε για μια άτυπη ομάδα ή έναν οργανισμό που οι ρυθμοί είναι πιο χαλαροί τότε το ημερήσιο μπορεί να είναι υπερβολικό και η εβδομαδιαία ανανέωση να είναι ιδανική.

Πως δουλεύουμε στην Origen με τα KPIs.

Από τις αρχές του 2018, η Origen δουλεύει με KPIs.

Έχουμε δημιουργήσει ένα google spreedsheet όπου πρόσβαση σε αυτό έχουν όσοι χρειάζεται να το ανανεώνουν.

Εμείς έχουμε επιλέξει να ελέγχουμε τα KPIs κάθε εβδομάδα. Έτσι στις αρχές κάθε εβδομάδας οι αντίστοιχοι υπεύθυνοι των ομάδων μπαίνουν και ανανεώνουν τα KPIs της προηγούμενης εβδομάδας.

Κάθε ομάδα της Origen (blog, marketing κτλ) έχει ένα δικό της φύλλο. Εκεί υπάρχουν όλα τα KPIs με τους στόχους.

Επίσης, έχουμε δημιουργήσει ένα dashboard πάνω στο υπολογιστικό φύλλο όπου μπορούμε να δούμε όλα τα KPIs μια συγκεκριμένης εβδομάδας σε ένα φύλλο καθώς και το πόσο % πετύχαμε τον στόχο μας.

Ένα παράδειγμα για το πως μπορεί να είναι ένα google sheet αρχείο για τα KPIs μας είναι το παρακάτω.


Είναι στο χέρι σου το πως θα δουλέψεις εσύ και οι συνεργάτες σου με τα KPIs. Εκτός από τον πιο απλό τρόπο που είναι τα Google Sheets, υπάρχουν και έτοιμες εφαρμογές.

Σχολίασε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *